27 October 2009

EV ile ilgili bilgiler ve tecrübeler

Ev dahilinde edindiğim tecrübeleri aktarmaya karar verdim.

Konu : Kombi

Bu konuda dogalgazprojesi.com adresindeki foruma yazmıştım ama pek cevap veren olmamıştı. Oraya yazdıklarımı buraya aktarım.

Önceki mevzu hangi kombiyi almalı ve kombiyi balkona yerleştirme idi. Balkon cam kaplı ama bir (so called) kombi dolabı almayı planlıyordum. Kışın cam açılmıyordu ama yazın açınca toz, kir olur endişesi hakimdi bende. Neyse bunları sorduktan bir sen sonra (biraz önce) foruma yazdım, simdide buraya aktarayım.


"Kışı ve yazı atlattık, ve balkonda herhangi bir problem yaşamadım. Düşündüğüm gibi çok tozlanma olmadı. Daha çok kirlenir diye tahmin ediyordum. Tabi balkon camları çoğunlukla kapalı kalıyor. Bunun etkisi fazladır.

Kombide bir problem yok. Yaza girerken salondaki termostatı 10 dereceye aldım ve hiç çalışmadı. Geçenlerde hava soğuyunca 18 dereceye getirdim. Henüz çok soğumadığı için bir iki kere çalıştı.

Kombiyle ilgili ilk problemi geçen hafta yaşadım. Kombi altındaki siyah borudan su tahliye etmiş. Eve gelince kontrol ettim ki basınç 3 bara çıkmış. Banyodaki radyatör su tahliye vanasından basıncı 2 bara düşürüp servisi çağırdım. Cihaz içerisindeki suyu musluğa yönlendirip basıncı sıfırladı. Ve genleşme tankının içine hava pompaladı (şarjlı pompa ile) Ne kadarlık basınca çıkardı göremedim.

Şu anda 1.5 bar ile 2 bar arasında normal çalışmasına devam ediyor. Eğer tekrarlarsa genleşme tankının kontrolü için servisi yine çağırmamı söylediler.

Kullanımla ilgili olarak ;

Salona termostat taktılar kombi ile beraber. Bu termostatı bir dereceye ayarlıyorsunuz ve bu derecenin altında kombiyi çalıştırıyor. Su sıcaklığını kombi üzerinden ayarlıyorsunıuz.
Pek memnun kalmadığım kısım, kombinin bu şekilde "Aç-Kapa"(on-off / bang-bang) şeklinde çalışıyor olması. Bence bu çok saçma. Eğer bu termostat olmasaydı kombi oda sıcaklığına göre değilde su sıcaklığına göre çalışacaktı.

Bu durumda o bahsedilen modülasyon nedir diye merak ediyorum? Aç-Kapa çalışan bir sistem hiç bir zaman diğer kontroller kadar verimli olmaz. Yani demek istediğim kombi kapalıyken radyatörler buz gibi oluyor. Sonra tekrar çalışıyor. Halbuki beklediğim kombi belli bir sıcaklıkta sabit kalsın ve sürekli çalışsın. Tahminimce bu şekilde daha az yakarak aynı şekilde ısıtacaktır. (Arabayla dur kalk yapmaya benzetebilirim)

Kışın ne kadar gaz yaktım?
Alt kat bakkal, yan taraf emlakçı, her yan boş yani. bir üst kat dolu ama onun bana hayrı yok. Kış öncesi pencerelere (ahşap, çift camlı) 4 tüp silikon bitirdim. Tüm birleşim yerlerini silikonladım. Pencereleri, fitilledim. Banyo tuvaltteki menfezleri naylonla bantladım. (rüzgarı kestik :) ) 18 derecede 450 lira aylık ortalama ile evde donduk diyebilirim. Mantolama falanda olmadığı için çok zor geçti kış.

Yazın mutfak banyo hariç tüm evi laminat parke ile kaplattım. Altına 5 mm'lik kapron malzemesinden dösettim. Antrede apartman boşluğuna bakan duvara protmanto yaptırdık. Yaptırmadan önce Bauhaus'tan aldığım 6 mm'lik Depron malzemesini çift taraflı bantla tüm duvara boşluksuz döşedim. Sonrada portmantoyu dayadım.

Şimdi ise radyatör arkası yansıtıcıları döşemeye karar verdim. Bakalım bu yaptıklarımla geçen kıştan ne kadar fark edecek.

Yeni tecrübeleri buraya aktaracağım.
Merak edenlere saygılar."

1 comment:

Unknown said...

güzel ve faydalı blog olmuş,
ellerinize sağlık,
bol yorumlu bol takipçili olur inşallah,
ben de bloğuma beklerim sizleri,
sevgiler :)
http://alisverisblogumuz.blogspot.com.tr/2017/01/elektirikli-ev-aletleri.html